7 Nisan 2008 Pazartesi

İskender Büyük, Veli Küçük, Ergenekon ve Kapatma!...

Haydi hayırlı tıraşlar...

En son söyleyeceğimi en baştan söyleyeyim dedim. Tıraş, ama yukarı doğru. Hem cildi tahriş ediyor, hem de yaralıyor!

Bir gümbürtüdür koptu. AKP'nin kapatılması için verilen dava dosyasının çok öncesinden bahsediyorum. Ergenekon diye adlandırılan bir çete operasyonundan...

Ne hikmettir ki, ülkenin son beş yılında vuku bulan olaylar tıpkı bir film gibi geliyor bana. Senaryosu yazılmış, set ayarlanmış ve usta oyuncular tarafından oynanmış bir film!...

Ben televizyon dizisi meraklısı değilim. Sadece bir tek dizi izlerim o da “Kurtlar Vadisi”... öyle delişmen, öyle gençlik ateşi ile yandığımı, bu dizi sayesinde bazı duygularımı tatmin yoluna gittiğimi falan düşünmeyiniz. Ben bu diziyi bir nevi sanat için izliyorum. İnsani bir vazife, milli bir ödev benimkisi...

Malumunuz insan içine çıkıyoruz, insanlarla hem hal oluyor, sohbet ediyoruz. Konuşacak konu olsun, bizim de söyleyecek sözümüz olsun diye perşembe akşamları muayyen saatte televizyon karşısına geçiyorum o kadar... Dedim ya sırf “karavana atmamak için” herkesin izlediğini izlemiş olmak için... yanlış anlaşılmasın!

Öyle demeyin, bu dizinin her ne kadar fragmanında silik ve küçük puntoyla “olaylar ve kişilerin gerçekle alakası yoktur” yazsa da, bence Türkiye gerçeklerini tam olarak anlatıyor!

Bu kanaate nereden mi vardım, hemen söyleyeyim; isim benzerliklerinden, konum benzerliklerinden... Onomastik1 kurgu yapmayacağım, öyle hemen müstehzi bir gülümseme takınmayınız. Zaten “vadiyi” izliyorum diye takındınız bu tavrı biliyorum...

Neyse yine konumuza dönelim;

Bu dizi Türkiye dizisi... İşte size bomba gibi bir tespit: “Başbakan ne diyor ve ne diyecekse, Polat Alemdar onu diyor!” Yalan mı? Elbette değil. İnanmayan dizinin “pusu” bölümlerini dikkatlice izlesin ve Türkiye gündemiyle karşılaştırsın!

Yani dizi sanıldığı gibi sadece o bildiğimiz sosyal ve siyasi çevrenin dizisi değil. Bu dizi direk ve tek kelimeyle iktidarın dizisi!... İlk başladığı günden beri!2

Geriye dönmeyeceğim. Çünkü artık dizi ileri gidiyor, yol gösterici oluyor! Ya da şöyle mi desek; “halkı hazırlıyor”!!!

******

Mesela alakası yoktur, dizideki Palaska Zafer'le Ordudan atılan çete suçlamasıyla tanıştığımız Muzaffer'in... ve Yoktur elbet benzerliği, İskender Büyük ile Veli Küçük'ün!... Dizideki medya patronuyla veya ilaç patronlarıyla gerçek hayattaki patronların hiçbir benzerliği yoktur...

Bunlar sadece benzerlik...

İskender Büyük'ün her türden “anarşist-terörist” örgüt ile ilişkide olduğu kurgudur mesela... Dizide geçen bu konudaki diyaloglar da senaristlerin becerisidir!... Yoksa tahkikat yapılmadan nereden bilinecek Veli Küçük'ün DHKP-C ile münasebeti3 de diziye yansıtılacak? Hem de haftalar öncesinden?...

Evet bu dizi bir kurgu! Sağlam bir kurgu!...

Önceden nereden bilecek de yazacaklar genç senaristler?... hadi canım...

Bu dizi Türkiye'nin dizisi... Polat “devlet” oluyor artık! Meşaleyi yaktı... sembolizm hat safhada. “İhtiyar”lar4 seçimini yaptı!... Türkiye değişiyor, dönüşüyor belki de bölüşülüyor? Bu defa Ergenekon'dan kim çıkıyor?

Deniz Baykal ilk defa haklı mı acaba? “AKP kendi derin devletini kuruyor” demesi de doğru herhalde?... evet bir gümbürtü kopuyor ya, bakalım ne olacak? Polat devlet olacak, belki de Memati kaybolacak... parti kapanacak ama dönüşüm gerçekleşecek belki de, kim bilir?

Ya da kim bilir, yakın bir zamanda American Airlines'e ait bir uçak Esenboğa Havalimanı' na iner, içinden mesih çıkar, her şey “ılıman” olur, ne dersiniz?...

Ben, alay etseniz de etmeseniz de bu diziyi izleyeceğim. Kınamayınız sevgili kârilerim lütfen beni. Niye izlediğimi anladınız değil mi?... Sadece ülke kaygısı benimkisi, Entelektüel bir tasa bendeki...

Siz de beni izlemeye devam edin. Yok yok, filmi izlemeye devam edin (bu da reklam oldu ama olsun...).

Haydi hayırlı tıraşlar! Bunu daha önce söylemiş miydim?...

Dipnotlar:

1Onomastik: dilbiliminin özel isimleri inceleyen bir dalıdır. Onomastikçiler arasında, dilin tüm sözcüklerinin özel isimlerden türediğini iddia edenler bile var. Yunanca onomastikos dan gelir. (onoma = ad) adla ilgili demektir, adların kokeni ve anlamları ile uğraşan dilbilim dalıdır. İngilizce deki name takısı Onoma kelimesinden gelir

2İnanmayan, “Kurtlar Vadisindeki Bizim Çocuklar, Eyvah!” Adlı meşhur yazımızı okusun...

3Basına 22.03.2008 Cumartesi günü yansıdı bu...

4İhtiyar: Yaşlı yaşı ilerlemişten başka kelime manası seçme, seçilen, yeğ tutulan manasına da gelmektedir.

Cumhur BULUT - Millet Haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder